Traditioner

Traditioner og arrangementer i Gartneriet:

• Fastelavn er for børnene. Hvis man ønsker at deltage som forældre, forventes man at komme udklædt.
  • Påskefrokost for børnene.
  • Bedste-, gæste- og plantedag i maj er en hyggelig besøgsdag for bedsteforældre eller en ven af familien. Det er ikke for forældrene. Gæsten medbringer en plante til vores legeplads, som plantes sammen med barnet. Og så er der kaffe, the og kage.
  • Sommerfest i juni er for barnets forældre og søskende. Børn og personale har sammen lavet boder og aktiviteter over det tema, som vi sidst har arbejdet med. Børnene og vi er stolte over at vise lidt af det vi laver og det er skægt at prøve aktiviteterne. Man medtager selv en skovturskruv med mad, hvis man gerne vil blive og spise. Drikkevarerne man medbringer skal være uden alkohol.
  • Halloween for børnene.
  • Luciaoptog i december af de ældste børnehavebørn. Det er stemningsfuldt og smukt. Forældre og søskende er velkomne. Vi slutter af med Luciaboller og en kop kaffe/the.
  • Julefrokost for børnene.